Optimizarea paginilor web pentru motoarele de cautare

Introducere

Optimizarea paginilor web pentru motoarele de cautare, referita, in mod frecvent, ca SEO, prescurtare de la Search Engine Optimization, reprezinta un set de actiuni menite ca pagina respectiva sa fie clasata cat mai sus in rezultatele de cautare ale respectivului motor de cautare.

In mod evident, optimizarea se face pentru o anumita cautare sau anumite cautari, nu pentru orice s-ar putea cauta in acel motor de cautare. Cu alte cuvinte, daca aveti o pagina web - a nu se face confuzie cu un site web - care descrie un anumit lucru, ati vrea ca pagina respectiva sa fie clasata cat mai sus in rezultatele cautarilor legate de acel lucru.

O pagina web publica, are drept scop diseminarea unui set de informatii. In mod logic, autorul acelei pagini doreste ca informatia sa fie vazuta de cat mai multi oameni. Cu cat mai multe persoane acceseaza adresa acelei pagini web si ii citesc continutul, cu atat traficul pe acea pagina web este mai mare.

Una dintre metodele cele mai populare si utilizate de a creste traficul pe o pagina web, in mod sustenabil, este optimizarea acelei pagini pentru motoarele de cautare.

In general, atunci cand se vorbeste despre motoare de cautare, marea majoritate a utilizatorilor de Internet, inteleg motorul de cautare Google, datorita notorietatii din ce in ce mai crescute a acestuia.

Optimizarea pentru motoarele de cautare - SEO

Asa cum spuneam, optimizarea paginilor web pentru motoarele de cautare reprezinta un set de actiuni. Acest set de actiuni nu este o reteta universal valabila, aplicabila oricarei pagini web, ci, mai degraba, un set de actiuni specifice fiecare pagini web optimizate si fiecarei expresii cheie urmarite. De cele mai multe ori, actiunile urmate de persoana care face SEO sunt determinate empiric, prin incercari succesive, prin modificari urmate de perioade de analiza samd. Exista, totusi, un set de recomandari oferite de cei care au creat motoarele de cautare, ca o fundatie pentru crearea de pagini web eligibile pentru locurile fruntase in rezultatele de cautare oferite de acele motoare de cautare. Cu toate acestea, setul de reguli oferite sunt doar baza pentru crearea de pagini web bune din punct de vedere al SEO, restul fiind reglaje de finete, care pot face diferenta intre locul 11 si locul 1 pentru o anumita cautare.

Optimizarea paginilor web pentru motoarele de cautare se imparte in doua sub-ramuri majore, fiecare avand extrem de multe ramnificatii, unele mai importante altele mai putin importante. Cele doua directii ale optimizarii SEO sunt: on-page SEO si off-page SEO.

On-page SEO

Termenul provine din engleza si reprezinta actiunile intreprinse in pagina web sau in restul site-ului web, care include acea pagina, in scopul imbunatatirii clasarii acelei pagini web in rezultatele de cautare ale unui motor de cautare sau motoare de cautare, pentru una sau mai multe expresii de cautare vizate.

Fara a incerca de a face o lista exhaustiva a tehnicilor de on-page SEO, cele mai importante sunt cele legate de crearea unui continut textual al paginii unic si de valoare, crearea unei structuri simple si coerente a paginii, crearea unui sistem de navigatie simplu si intuitiv etc.

Fara indoiala ca tehnicile de on-page SEO sunt mult mai diversificate decat atat, unele mai specifice, altele mai generale, iar, un specialist SEO vi le-ar putea putea enumera pe cele mai des utilizate.

Off-page SEO

In opozitie cu tehnicile de on-page SEO, care se refereau la modificarile efectuate in cadrul paginii sau site-ului web optimizat, tehnicile de optimizare off-page se refera la modificari si actiuni intreprinse in afara paginii web respective, cu alte cuvinte pe alte pagini web publice de pe Internet.

Principiul de baza al motorului de cautare Google este acela ca o pagina web, cu cat este mai cunoscuta si mai referita din alte locuri din Internet, cu atat este mai relevanta pentru cuvintele si expresiile utilizate in acea pagina. Cu alte cuvinte, cu cat mai multe pagini web fac trimitere, prin link-uri directe, catre pagina optimizata, cu atat valoarea SEO a acesteia creste.

Evident, ca si in cazul on-page SEO, definirea cat mai completa a tehnicilor de off-page SEO este mult mai larga si cuprinde mult mai multe aspecte decat crearea de link-uri catre pagina optimizata. Dealtfel, abuzarea de aceasta tehnica - cea a crearii de linkuri catre pagina optimizata - poate atrage penalizari din partea motoarelor de cautare, fiind considerata black-hat SEO, sau SEO cu rea credinta.
Din aceasta perspectiva, tehnicile de SEO, atat on-page, cat si off-page, se impart in white-hat SEO, care reprezinta un SEO executat cu respectarea recomandarilor si sugestiilor date de motoarele de cautare, dar si respectarea celorlaltor proprietari de site-uri web si a vizitatorilor acestora; si black-hat SEO, care reprezinta actiuni SEO intreprinse cu rea credinta, in cunostinta sau necunostinta de cauza, de cele mai multe ori, penalizate de catre motoarele de cautare prin clasari inferioare in rezultarele de cautare.

Concluzii

Eficacitatea tehnicilor SEO aplicate, fie ele on-page sau off-page, poate varia de la efecte negative (coborarea in rezultatele de cautare), la niciun efect (stagnarea in rezultatele de cautare) sau pozitive (urcarea in clasamentul rezultatelor de cautare). Aceasta poate depinde de extrem de multi factori, unii directi, altii indirecti, unii la indemana specialistului SEO altii, in afara ariei lui de actiune samd.
Mai mult, motoarele de cautare isi modifica frecvent algoritmii de cautare si clasare, in lupta lor impotriva celor care abuzeaza de SEO, sau, pur si simplu pentru a-si imbunatatii serviciul de cautare, acest lucru sporind dificultatea de a optimiza corect si coerent o pagina web de-a lungul timpului.
Din aceasta cauza, optimizarea pentru motoarele de cautare nu este o stiinta exacta, cat, mai degraba o alchimie a tehnicilor si tehnologiilor web, avand drept scop final, cresterea traficului pe o pagina sau site web.

Oferta websiteuri.ro

Compania noastra, va ofera, pe langa crearea de site-uri web sau crearea de magazine online, si servicii de SEO pentru optimizarea website-urilor astfel create.

Optimizarea oferita de noi garanteaza un serviciu realizat profesional, tehnicile de SEO aplicate fiind exclusiv white-hat, care respecta codul etic al optimizatorilor, fara folosirea tehnicilor interzise. De aceea, ceea ce oferim noi, poate garanta ramanerea in top 10, pentru perioade indelungate de timp, ce se pot intinde pe parcursul anilor. De multe ori, recomandarile si auditul oferit de noi au dus la pozitii mai bune, decat orice asteptari ale clientului. Pentru mai multe informatii despre serviciul SEO oferit, puteti consulta pagina "Optimizare Web", din site-ul companiei noastre.

Pentru o cotatie de pret, va rugam sa ne contactati, iar, in cazul optarii pentru acest serviciu, noi va vom oferi analiza si consultanta SEO gratuit.

Articole

Șabloane recente de websiteuri

Șabloane recente de magazine online