Ce este un magazin online?

Un raspuns scurt la intrebarea ce este un magazin online ar fi: un website dinamic, in care comerciantul isi poate prezenta produsele scoase la vanzare, iar vizitatorii sau clientii, isi pot alege produsele pe care doresc sa le achizitioneze si, in unele cazuri chiar sa le plateasca direct prin plata online.

Istoric 

Cu toate ca au avut un start anevoios, magazinele online reprezinta, acum, o foarte mare cota din piata de retail, fiind segmentul online cu cea mai spectaculoasa crestere in ultimii ani. In Romania, utilizarea magazinelor online ca model de afacere a inregistrat o crestere exploziva in ultimii ani, inscriindu-se in trendul global de dezvoltare a afacerilor pe Internet.

Descriere

Orice, de la cadouri, carti, parfumuri, flori, pana la cumparaturile casnice, chiar si animale de companie poate fi cumparat din magazine online. Daca vindeti un produs sau un serviciu, un magazin online poate fi "vitrina" dvs. pe Internet, permitand vizitatorilor magazinului dvs. sa inspecteze produsele sau serviciile direct din casele lor, la orice ora din zi sau din noapte, in orice si a saptamanii.
Solutiile software prezente pe piata, la ora actuala, sunt dintre cele mai diverse fiind aplicabile de la magazine cu scop general, pana la cele mai specializate magazine, dedicate unui singur produs sau grup de produse.
Costurile pentru realizarea unui magazin online pot varia de la gratuit pana la mii sau zeci de mii de euro, in functie de performantele cerute de comerciant de la software-ul care gestioneaza magazinul, sau de serviciile de design solicitate.

Avantajele unui magazin online

Avantajele de a detine un magazin online sunt numeroase si mentionam aici doar cateva dintre cele mai importante:
  • un magazin online poate fi tinut "deschis" 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana
  • personalul necesar conducerii si intretinerii unui magazin online este net mai putin numeros decat  cel necesar intretinerii unui magazin clasic
  • chiria necesara unui magazin online este infima, comparativ cu cea necesara pentru a avea un maazin clasic, la strada, sau intr-un mall.
  • "rafturile" cu produse ale unui magazin online pot fi rearanjate prin cateva click-uri de mouse, direct din biroul dvs., fara a necesita inchiderea magazinului, pe cand rearanjarea produselor intr-un magazin clasic poate fi anevoioasa si de durata.
  • pentru un vizitator, saltul de la sectiunea de alimente la sectiunea de electrocasnice se face instant, printr-un click, fara a fi nevoie sa parcurga "drumul" de la raionul de bacanie la cel de electrocasnice.
  • comparatia intre diverse produse este facila, in cazul unui magazin online, ea putand fi cacuta pe ecranul monitorului, pentru mai multe produse simultan.
  • in cazul unor produse apreciate de cumparatorii precedenti, parerile acestora pot determina potentialii clienti sa intre in magazinul dvs. online si sa cumpere, si ei, aceleasi produse, pe baza recenziilor existente.
  • sortarea produselor in functie de diverse criterii, cel mai important fiind pretul, lucru practic imposibil de realizat intr-un magazin clasic.
  • un cumparator intr-un magazin online, nu numai ca nu este nevoit sa impinga caruciorul de cumparaturi de-a lungul si de-a latul magazinului, dar il si poate lasa cu plin cu produse si continua cumparaturile dupa o perioada de timp, timp in care produsele adaugate in cosul sau de cumparaturi este pastrat pentru a fi adaugate altele sau pentru a le plati.

Transportul produselor catre cumparatori

Produsele ce se pot comercializa in cadrul unui magazin online sunt dintre cele mai diverse, pentru unele, precum serviciile online sau produsele software, nefiind necesar transportul acestora catre cumparatori, pe cand, pentru altele, precum articlolele de imbracaminte sau incaltaminte, produsele electronice sau electrocasnice, carti, DVDuri etc, este necesar transportul lor catre cumparator.
Cele mai multe tipuri de magazin online ao o sectiune dedicata gestionarii acestui aspect, punand la dispozitia operatorului magazinului diverse unelte de automatizare a transportului produselor comandate de clienti.

Preturi si oferte speciale

In cadrul unui magazin online, preturile sunt gestionabile direct din panoul de administrare a magazinului, modificarile fiind vizibile instantaneu, imediat dupa modificarea lor. Preturile pot fi afisate astfel incat sa includa diverse taxe sau nu (tva, timbru verde etc). Preturile produselor dintr-un magazin online pot fi variabile, in functie de diverse criterii pe care le poate alege operatorul magazinului, precum: cantitate cumparata, culoare, greutate etc.
Ofertele speciale sunt usor de introdus in panoul de administrare a unui magazin online, acestea putand fi, intocmai ca si intr-un magazin clasic, scoase in fata, la vedere, pe prima pagina a magazinului online sau putand fi afisate pe fiecare pagina a acestuia.

Șabloane recente de websiteuri

Șabloane recente de magazine online